sunnuntai 24. maaliskuuta 2013

Mitä olemme oppineet yhdessä vuodessa?

Ensi viikon torstaina ensimmäinen yrityksemme, Suomen ainoa roomalainen pizzeria al taglio täyttää vuoden!!!

Vuoden aikana olemme oppineet ainakin, että: 


-Täysin uudenlaisen tuotteen myyminen ei ole aluksi helppoa.

-Tuoretta mozzarellaa on erittäin vaikea löytää turkulaisista tukuista, koska hyvin harvoissa ravintoloissa käytetään sitä.

-Yksikin asiakas voi pelastaa kurjan päivän.

-Monilla suomalaisilla on erikoinen käsitys pizzasta.

-Hyvät työntekijät ovat arvokkaampia kuin timantit.

-Jos rakastaa sitä, mitä tekee, voi lähes vaivatta tehdä 12-tuntisia työpäiviä seitsemänä päivänä viikossa.

-Parasta markkinointia ovat tyytyväiset asiakkaat.

-Monille suomalaisille liha on erittäin tärkeä ainesosa pizzassa.

-Rehellinen yrittäjä maksaa paljon veroja ja muita maksuja.

-Suomalainen haluaa espressonsa maidon kera.

-Pizzaa on vaikea omaksua sormiruoaksi.

-Peruna muuttuu eksoottiseksi, kun se on pizzassa.

-Itseleivottu pizzapohja on harvinaisuus.

-Monet ovat allergisia valkosipulille.

-Kun asiakas rakastuu johonkin tiettyyn makuyhdistelmään, sitä on saatava aina.

-Pizzapalat ovat hyvää juhlaruokaa.

-Rapeakuorinen vehnäleipä on harvinaisuus.

-Usein asiakas syö pizzansa kahvin kera.

-Taikinallakin on luonne.

-Sääolosuhteet vaikuttavat espresson laatuun.

-Maailma on pieni.

-Asiakkaistakin voi tulla ystäviä.

-Pizzaa voi syödä vaikka joka päivä kyllästymättä.

-Kaikenlaisia huijareita kannattaa varoa.

-Pieniä kolikoita ei voi koskaan olla liikaa.

-Juomavesi on käytännön syistä paras myydä pullossa. 

-Moni luulee, että margherita sisältää kinkkua.

-Torimyyjältä saattaa löytää aarteita.

-Kasvissyöjät arvostavat suurta kasvispizzojen valikoimaa, lihansyöjät eivät.

-Jos pizzapaikan seinät ovat keltaiset, sitä ei mielletä italialaiseksi.

-Pitkä ja pimeä talvi on haaste tuoreiden vihannesten ystävälle.

-Einekset ovat ravintolayrittäjän pahin vihollinen.

-Hävikki on kovan työn tekijälle erittäin ikävä asia.

-Jotkut (kateelliset) lörpöttelijät puhuvat meistä pahaa, mutta onneksi monet tyytyväiset asiakkaat puhuvat meistä hyvää. 

-Hyvä palvelu on muutakin kuin hymyilemistä.

-Lapset saavat useimmiten valita ruokapaikan.

-Nutellapizzaan voi tulla himo.

-Asiakas voi hävitä moneksi kuukaudeksi ja olemaan silti edelleen hyvin tyytyväinen asiakas.

-Olisi kiva osata puhua hyvää ruotsia.


Niin ja että vaikka tämä onkin välillä tositosi rankkaa, haluamme edelleen jatkaa unelmamme toteuttamista <3

Kiitos siitä kuuluu teille rakkaat asiakkaat.


<3
























1 kommentti:

  1. Pizzariumille onnea ja menestystä!

    Toisista toivotuksista olenkin myöhässä vain yhden päivän. Onnittelut!
    Hyvää kevättä t. R :)

    VastaaPoista