tiistai 12. helmikuuta 2013

Hyvä palvelu tulee sydämestä




Monet vakioasiakkaamme kertovat, että meillä on paitsi hyvä pizza, myös hyvä palvelu. Olemme tästä erittäin otettuja, koska Pizzariumin idea on alusta asti ollutkin tuoda Suomeen jotain sellaista, johon ei ostoskeskusmiljöössä usein törmää: hyviä, paikan päällä valmistettuja tuotteita sekä persoonallista palvelua.



Koska myymme Suomessa täysin uudenlaista tuotetta, meille on erittäin tärkeää voida selittää asiakkaalle, mistä on kysymys. Aina jokaiselle asiakkaalle emme ehdi kertoa ihan kaikkea, eivätkä kaikki ole edes kiinnostuneita esimerkiksi siitä, että he ovat juuri syömässä hapantaikinajuureen leivottua pizzaa. Sellaisille asiakkaille, jotka vähänkään osoittavat mielenkiintoa tuotteitamme kohtaan, me sen sijaan pidämme vaikka kymmenen minuuttia kestävän esitelmän.


Usein asiakkaat etsivät tarjolla olevista makuyhdistelmistä jonkinlaista kirjallista listaa. Vaikka joka päivä tämän listan puuttumisen asiosta saammekin selittää makuyhdistelmät useita kymmeniä kertoja, emme halua sellaista pistää. Haluamme, että asiakas syö silmillään. Lisäksi haluamme, että voimme tarvittaessa suositella jotain meidän mielestämme erityisen herkullista makua uudelle asiakkaalle. Jos kirjallinen lista olisi olemassa, se varmasti nopeuttaisi palvelua jonkin verran, mutta silloin emme saisi mitenkään luotua samanlaista kontaktia asiakkaaseen. On myös mainittava, että yhdessäkään roomalaisessa pizza al taglio -paikassa emme ole nähneet listaa tarjoilla olevista mauista.



Asiakkaidemme tyytyväisyys on meille tärkeintä. Sen takia kysymme aina tilanteen salliessa, maistuiko pizza. Erityisesti, kun kokeilemme uusia tuotteita, asiakkaidemme suora palaute on tärkeää, jotta voisimme kehittyä. Palauteen pohjalta olemme muun muassa jakaneet pizzasiivut neliöiksi, alkaneet myydä espressopohjaisia kahveja ja nyt myös pyöreitä pizzoja sekä salaatteja.




Pohjoismaalaiset turistit muistelevat usein Etelä-Euroopaan tekemiään lomamatkoja silmät loistaen, koska palvelu oli joka paikassa niin hyvää: tavernan pitäjä antoi lahjaksi talon viiniä ja lapset saivat kaupasta tikkukaramellin kaupan päälle. Tällaiset pikkuseikat saavat asiakkaan hyvälle mielelle. Aina kun mahdollista, me myös yritämme huomoida vakioasiakkaitamme erityisellä tavalla. Saatamme antaa pikkulapselle mutusteltavaksi pizza biancaa sillä aikaa kun vanhemmat syövät tai maistattaa juuri uunista tullutta pyöreää pizzaa edustallamme istuville asiakkaille. Myös ostoskeskuksessa ruokailevalla asiakkaalla on oikeus tuntea itsensä tervetulleeksi. 


Koska Pizzarium ei ole maailmanlaajuinen ketju, vaan pieni perheyritys, meille jokaisella asiakkaalla on myös aivan erilainen merkitys. Kun joku on tyytyväinen uuteen tuotteeseen ja kertoo sen meille, meitä alkaa melkein itkettää, koska kaikki mitä teemme, on niin sanoinkuvailemattoman henkilökohtaista. Tyytyväisen asiakkaan hymy siirtyy suoraan sydämeen ja tekee palvelustamme entistäkin parempaa.



Millaista sinun mielestäsi on hyvä palvelu? Entä miten me voisimme palveluamme parantaa?

























Lisäys: Anteeksi taas tämä sydän-lässytys. Tällä viikolla on ystävänpäivä.
































Ei kommentteja:

Lähetä kommentti